• ورود کاربر
  • درباره ی ما
  • تبلیغات
  • تماس باما
پنجشنبه, اسفند ۷, ۱۳۹۹
  • صفحه اصلی
  • موضوعات
    • همه
    • بانکداری
    • بیمه و بورس
    • فناوری
    • فین تک
    • کارت و پرداخت
    • کسب و کار
    تحول با کارت‌های هوشمند بیومتریک

    تحول با کارت‌های هوشمند بیومتریک

    کیوسک‌های غیرنقدی بازیگری مهم درصنعت بانکداری

    کیوسک‌های غیرنقدی بازیگری مهم درصنعت بانکداری

    امضای تفاهمنامه همکاری بین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و شرکت بورس کالای ایران / امضای الکترونیکی در بورس کالا

    امضای تفاهمنامه همکاری بین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و شرکت بورس کالای ایران / امضای الکترونیکی در بورس کالا

    اهمیت پرداخت‌یاران در نظام پرداخت

    اهمیت پرداخت‌یاران در نظام پرداخت

    • بانکداری
    • کارت و پرداخت
    • فین تک
    • بیمه و بورس
    • فناوری
    • کسب و کار
  • چند رسانه ای
  • تازه ها
  • معرفی محصولات
    کسب باﻻترین درآمد عملیاتی در بین شرکت‌های گروه همراه اول توسط شرکت ستاره اول

    کسب باﻻترین درآمد عملیاتی در بین شرکت‌های گروه همراه اول توسط شرکت ستاره اول

    نقش صرافی های همتا به ‌همتا در معاملات بیت‌کوین

    نقش صرافی های همتا به ‌همتا در معاملات بیت‌کوین

    تصمیم بانک مرکزی برای تنظیم نرخ سود بین بانکی / افزایش نرخ سود سپرده ناترازی بانک‌ها را بیشتر می‌کند

    تصمیم بانک مرکزی برای تنظیم نرخ سود بین بانکی / افزایش نرخ سود سپرده ناترازی بانک‌ها را بیشتر می‌کند

    شرکت‌های گروه مالی سپهر بورسی می شوند

    شرکت‌های گروه مالی سپهر بورسی می شوند

  • پخش زنده
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • موضوعات
    • همه
    • بانکداری
    • بیمه و بورس
    • فناوری
    • فین تک
    • کارت و پرداخت
    • کسب و کار
    تحول با کارت‌های هوشمند بیومتریک

    تحول با کارت‌های هوشمند بیومتریک

    کیوسک‌های غیرنقدی بازیگری مهم درصنعت بانکداری

    کیوسک‌های غیرنقدی بازیگری مهم درصنعت بانکداری

    امضای تفاهمنامه همکاری بین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و شرکت بورس کالای ایران / امضای الکترونیکی در بورس کالا

    امضای تفاهمنامه همکاری بین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و شرکت بورس کالای ایران / امضای الکترونیکی در بورس کالا

    اهمیت پرداخت‌یاران در نظام پرداخت

    اهمیت پرداخت‌یاران در نظام پرداخت

    • بانکداری
    • کارت و پرداخت
    • فین تک
    • بیمه و بورس
    • فناوری
    • کسب و کار
  • چند رسانه ای
  • تازه ها
  • معرفی محصولات
    کسب باﻻترین درآمد عملیاتی در بین شرکت‌های گروه همراه اول توسط شرکت ستاره اول

    کسب باﻻترین درآمد عملیاتی در بین شرکت‌های گروه همراه اول توسط شرکت ستاره اول

    نقش صرافی های همتا به ‌همتا در معاملات بیت‌کوین

    نقش صرافی های همتا به ‌همتا در معاملات بیت‌کوین

    تصمیم بانک مرکزی برای تنظیم نرخ سود بین بانکی / افزایش نرخ سود سپرده ناترازی بانک‌ها را بیشتر می‌کند

    تصمیم بانک مرکزی برای تنظیم نرخ سود بین بانکی / افزایش نرخ سود سپرده ناترازی بانک‌ها را بیشتر می‌کند

    شرکت‌های گروه مالی سپهر بورسی می شوند

    شرکت‌های گروه مالی سپهر بورسی می شوند

  • پخش زنده
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
پایگاه اطلاع رسانی فابانیوز
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

کربنکینگ نقطه عطف تحول دیجیتال در سیستم بانکی

کربنکینگ نقطه عطف تحول دیجیتال در سیستم بانکی

فابانیوز؛ نشست تخصصی رابطه کربنکینگ و تحول دیجیتال با حضور محمد نژاد صداقت، مدیر عامل شرکت داتین،سید مهدی حسینی، عضو هیئت مدیره بانک سپه، محمد صادقی، معاون فناوری بانک اقتصاد نوین و حسین اسلامی، مدیر عامل گروه فناوری اطلاعات بانک کارآفرین و به دبیری علی نعمتی شهاب، تحلیل‌گر کسب‌وکارهای دیجیتال، ۲۴ دی ماه ۹۹ در جمع فعالان صنعت بانکی و کارشناسان حوزه نوآوری‌های مالی و صنعت پرداخت، در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

به گزارش فابانیوز؛ نشست تخصصی رابطه کربنکینگ و تحول دیجیتال به دبیری علی نعمتی شهاب، تحلیل‌گر کسب‌وکارهای دیجیتال، محمد نژاد صداقت، مدیر عامل شرکت داتین، سید مهدی حسینی، عضو هیئت مدیره بانک سپه، محمد صادقی، معاون فناوری بانک اقتصاد نوین و حسین اسلامی، مدیر عامل گروه فناوری اطلاعات بانک کارآفرین روز چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ در سالن پارسه۲ هتل اسپیناس پالاس برگزار  شد.

محمد نژاد صداقت، مدیرعامل شرکت داتین در ابتدای این پنل تخصصی گفت: در مبحث کربنکینگ باید فضای رقابتی بانک‌ها را مورد توجه قرار داد و نیز این سوال را مطرح کرد که این دامنه رقابتی بین بانک‌هاست یا از فضای رقابتی جلوتر می‌رود.

وی تصریح کرد: بانک‌ها در سال‌های آتی باید با موجودات جدید مانند دیجی‌کالا و اسنپ رقابت کنند، چرا که با ظهور فین‌تک‌ها فضای رقابتی از حالت رقابتی صرفاً بانکی جدا شده است و پدید آمدن کیف پول آنلاین در بسیاری از اپلیکیشن‌ها این فرصت را فراهم کرده است تا فضای رقابتی از فضای بین بانکی فاصله بگیرد و به‌گونه‌ای تبدیل شود که بانک با یک موجود جدید رقابت کرده که شکل و شمایل آن کاملاً متفاوت است.

نژاد صداقت افزود: همچنین در بعد نظارت در حال ورود به یک فضای نظارتی جدیدتری هستیم که بانک‌ها در آن فضا باید بتوانند خود را با قوانین نظارتی جدید تطبیق دهند.

بانک‌ها در سال‌های آتی باید با موجودات جدید مانند دیجی‌کالا و اسنپ رقابت کنند، چرا که با ظهور فین‌تک‌ها فضای رقابتی از حالت رقابتی صرفاً بانکی جدا شده است و پدید آمدن کیف پول آنلاین در بسیاری از اپلیکیشن‌ها این فرصت را فراهم کرده است تا فضای رقابتی از فضای بین بانکی فاصله بگیرد

وی ادامه داد: سلیقه مردم در سال‌های اخیر تغییر کرده است و مشتریان علاقمندند جایی که پول خود را مصرف می‌کنند سرمایه خود را نیز در همان‌جا تامین کنند و بانک اگر در این مسیر قرار نگیرد در آینده از این فضا خارج شده و در جای دیگری قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت داتین در ادامه به روند برنامه‌ریزی کربنکینگ در داتین اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای کربنکینگ در شرکت داتین به ۱۵ سال قبل برمی‌گردد و تعریف ما از کربنکینگ هرآن چیزی است که بتواند ابعاد بیشتری از مشتری را به ما ارائه دهد.

انعطاف‌پذیری و چابکی دو مولفه اصلی اکوسیستم باز بانکی

سید مهدی حسینی، عضو هیئت مدیره بانک سپه، در ادامه این پنل تخصصی به بیان مواضع خود درخصوص کربنکینگ و رابطه آن با تحول دیجیتال پرداخت. وی با بیان اینکه بانک‌ها مانند گذشته در یک فضای سنتی قرار ندارند گفت: تحولات دیجیتال بستری برای بانک‌ها فراهم کرده است که بر اساس این بستر این بنگاه‌های اقتصادی باید وارد یک اکوسیستم باز بانکی شوند، که دو مبحث مورد نیاز برای آنها انعطاف‌پذیری و چابکی خواهد بود.

حسینی افزود: سامانه کربنکینگ مورد نیاز برای سامانه‌ها نیازمند فاکتورهایی است و باید دید تا چه میزان می‌توان این سامانه‌ها را مطابق نیاز مشتریان درآورد. همچنین، انتظار مشتریان از سیستم‌های بانکی دسترسی و استفاده آسان از سامانه‌های بانکی است. در ایران در فضایی هستیم که باید به مشتری خدمت ارائه دهیم و فضای نوآوری در ایران به گونه‌ایست که اجازه کربنکینگ را به مشتری نمی‌دهد.

وی در ادامه گفت: در کربنکینگ باید بپذیریم که بانک‌ در نقطه مشترک کانونی تمام این پروسه قرار ندارد و به طور مشخص باید در یک فضای جدید پلتفرمی ورود پیدا کند. در اینجا نیز بازیگران جدید با یکسری ویژگی‌ها و درخواست‌های جدید مطرح می‌شوند.

عضو هئیت مدیره بانک سپه با تاکید براینکه در باب خدمات بانکی در گذشته بیشتر از نسل  Z در مواجهه با بانک‌ها صحبت می‌شد تصریح کرد: تجربه کرونا نشان داد که حتی نسل‌های قبل و بعد از Z یعنی کودکان و حتی سالخوردگان با تکنولوژی و فناوری‌های روز ارتباط متفاوتی برقرار کردند و این امر نشان می‌دهد که بانک‌ها اگر در این مسیر از دو ویژگی خاص برخوردار نباشند نمی‌توانند انطباق را ایجاد کنند که این دو ویژگی یکی بحث انعطاف‌پذیری است که بحث جدی در ارائه خدمات و پاسخگویی به مشتریان است و دوم مبحث مربوط به چابکی در ارائه خدمات است و اگر یک سازمان یا بانک نتواند این انعطاف‌پذیری را ایجاد کند عملاً در مسیر رقابت با سایر بانک‌ها ممکن است این میدان را از دست دهد و با مواجهه با بازیگران جدید ممکن است نتواند این نقش‌آفرینی را داشته باشد.

در کربنکینگ باید بپذیریم که بانک‌ در نقطه مشترک کانونی تمام این پروسه قرار ندارد و به طور مشخص باید در یک فضای جدید پلتفرمی ورود پیدا کند

عضو هیئت مدیره بانک سپه ادامه داد: با توجه به بحث پنل امروز با عنوان “سیستم‌های بانکداری متمرکز و تحول دیجیتال” باید این نکته را مورد توجه قرار داد که یک سازمان نیازمند یک سامانه متمرکز برای تحول دیجیتال است و نیاز است که دارای یک سری ویژگی‌ها باشد و اگر سامانه‌های بانکداری متمرکز دارای این ویژگی‌ها نباشند قدرت انطباق‌پذیری با تحول دیجیتال را نخواهند داشت.

حسینی افزود: زمانیکه از مباحثی مانند Open Banking صحبت می‌شود ممکن است عده‌ای تصور کنند که ارتباط آن با کربنکینگ چگونه خواهد بود و زمانی که ما نیاز به ساختارهای قدیمی فناوری اطلاعات نداریم آیا باز هم نیاز به بانکداری متمرکز در تحول دیجیتال وجود دارد یا خیر؟ و این پرسشی است که در پاسخ به آن باید ساختار درونی کربنکینگ‌های ایرانی مورد بررسی قرار گیرد.

کربنکینگ سامانه‌ای برای ارائه سرویس‌های کُربیزینس

محمد صادقی، معاون فناوری بانک اقتصاد نوین، در ادامه این نشست تخصصی گفت: وقتی صحبت از بانکداری دیجیتال به عنوان مدل کسب و کار می‌شود یعنی باید کربنکینگ را از نظر کسب و کاری دچار تغییرات جدی کنیم و از نظر ما کربنکینگ سامانه‌ای است که بتواند سرویس‌های کُربیزینس را ارائه دهد.

صادقی تاکید کرد: در فضای کنونی نیازهای مردم نیازهای بسیار به روزی شده‌اند و کرونا نیز ثابت کرد که مشتریان خیلی زود به‌روز می‌شود و انتظارشان از سرویس‌دهندگان آنلاین،  ارائه سرویس‌های به روز با امکانات و دسترسی شفاف و آسان است .

معاون فناوری بانک اقتصاد نوین، ادامه داد: یکی از مشکلات کربنکینگ در ایران این است که کربنکینگ‌های داخل ایران بسیار قدیمی بوده و تاحدودی قدرت انطباق‌پذیری با نیاز مشتریان را ندارند، درحالی‌که در دنیا کربنکینگ به صورت مداوم در حال پیشرفت است. ما در ایران در فضایی به سر می‌بریم که در حال ارائه خدمت به مشتریان بانکی هستیم و موضوع حائز اهمیت برایمان خدمت دادن به مشتری است در صورتیکه در دنیای دیجیتال باید از خدمت گذشت و به محصول رسید و نیز باید محصولات مختلف را بر اساس نیاز مشتری کاستومایز کرده و بتوان به آن ارائه داد ضمن اینکه این محصول نباید محصول دلخواه ما باشد، بلکه باید از دیدگاه مشتری آن را دید و براساس نیاز مشتری زیرساخت‌هایی که از فضای فین‌تک میگیریم آن محصول را به مشتری ارائه کنیم .

صادقی تاکید کرد: یکی از مسائل مهم در کربنکینگ این است که در فضایی که به مشتری سرویس می‌دهیم در کنار آن یک سرویس‌هایی نیز می‌گیریم و در گرفتن این سرویس‌ها به اطلاعات سرویس‌گیرنده که همان بانک است افزوده می‌شود.

نیازمند محصولات متنوع در سیستم بانکی هستیم

حسین اسلامی، مدیر عامل گروه فناوری اطلاعات بانک کارآفرین به عنوان سخنران بعدی پنل با طرح سوالی سخنان خود را آغاز کرد. وی گفت: در اینجا این سوال مطرح است که آیا بانکداری متمرکز می‌تواند این خدمات را ارائه دهد یا خیر و آیا ما در بانکی که باید نیازمندی‌های نسل جدید را جواب دهد خدمات متمرکز صِرف می‌خواهیم یا خیر؟

یکی از مشکلات کربنکینگ در ایران این است که کربنکینگ‌های داخل ایران بسیار قدیمی بوده و تاحدودی قدرت انطباق‌پذیری با نیاز مشتریان را ندارند، درحالی‌که در دنیا کربنکینگ به صورت مداوم در حال پیشرفت است

اسلامی با بیان اینکه ما در نظام بانکی با انسان به عنوان مخلوقی که نیازهای متفاوتی دارد مواجه هستیم گفت: برای ارائه خدمت به مشتریان متفاوت به محصولات متفاوت نیاز داریم و اگر هدف نهایی را سبک زندگی متفاوت مردم در نظر بگیریم، در آن هنگام راحت‌تر به این سوال دست پیدا می‌کنیم که کربنکینگ ما باید چگونه و با چه ویژگی‌هایی باشد.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی به دلایل مختلف سرعت ارائه محصولات بسیار بسیار پایین است که یکی از دلایل آن فاصله بین تامین کننده خدمات و بانک بوده و یک مشکل دیگری که دارد این است که ما نمی‌توانیم در زمانی که می‌خواهیم یک محصول را خلق کنیم به آن محصول و از زمان برنامه‌ریزی شده عقب هستیم و دومین ریسک مربوط به زمانی است که ما می‌خواهیم در نقاط  تماس بانک با مشتری خدمتی را ارائه دهیم باید یکسری ریسک‌های دیگری را نیز تحمل کنیم و بپذیریم هر تحولی به دلیل اینکه متفاوت از تحول قبلی است یک روند جدیدی را مورد نیاز دارد و ما برای اینکه بتوانیم آن سیر را به درستی پشت سر گذاریم باید یکسری تمهیداتی را در داخل هسته خود داشته باشیم.

مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات بانک کارآفرین، یک سوال فلسفی نیز مطرح کرد. وی گفت: در این دنیای جدید که درباره طراحی محصول بر اساس نیاز مشتری فکر می‌کنیم آیا اساسا ممکن است به کربنکینگ نیاز باشد یا اینکه ابزار دیگری برای رسیدن به این هدف باید مورد استفاده قرار گیرد و این سوالی است که شاید در حال حاضر نتوان به آن جواب دقیقی داد ولی در هر حال چیزی که حائز اهمیت است این است که سرعت و چابکی در طراحی و ارائه محصول به مشتری و پوشش دادن ریسک‌هایی که ممکن است این محصول نوآورانه برای بانک ایجاد کند موضوع مهمی است که باید حتماً در مجموعه سامانه‌ها و نرم افزارها و زیرساخت‌هایی که بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند فارغ از این که نام آن کربنکینگ است یا خیر به آن توجه شود و زیرساخت‌ها بتوانند تحول مورد نظر را صورت داده و یا دست بانک را در ارائه این محصول باز بگذارند.

در بخش دیگر گفتگو شهاب از اعضای پنل درخصوص تحول دیجیتال در مجموعه حال حاضر آنها سوال کرد

حرکت داتین به سمت بانکداری به مثابه سرویس

نژادصداقت در این خصوص گفت: در مجموعه داتین از ۱۵ سال گذشته تمرکز بر موضوع کربنکینگ را در دستور کار خود قرار دادیم ولی از سه سال گذشته محصولات و استراتژی‌ها تا حد زیادی تغییر کرد و مسیری که از آن موقع تاکنون دنبال شد به فضای پلتفرمی و به فضایی که بانک به عنوان سرویس‎دهنده است شناخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت داتین، تصریح کرد: در حال حاضر نگاه ما به کربنکینگ با نگاه چند سال گذشته تا حد زیادی متفاوت است. ما core را نرم‌افزار و سیستمی می‌دانیم که در حال جمع‌آوری دیتا بوده و مرکز شناخت مشتری در آنجاست. همچنین اطلاعات مشتریان با شناخت آنها و رفتارهایی که از آنها به دست آورده‌ایم و با استفاده از هوش مصنوعی و هر آن چیزی که بتواند ابعادی از مشتری را برای ما بیشتر شناسایی کند را در نرم‌افزارهایCore  خود می‌بینیم و فضای جدید را کاملاً بر اساس فرآیند این دو سیستم طراحی و تولید کرده‌ایم و قسمتی که از ۳ سال گذشته تاکنون به دنبال آن هستیم و بر روی آن تمرکز کرده‌ایم بحث پلتفرم است.

نژاد صداقت به سرویس پاد اشاره کرد و افزود: در داتین ما در حال رفتن به سمت بانکداری به عنوان سرویس هستیم و نوع نگاه داتین در آینده فراتر از یک سیستم بانکداری هسته‌ای خواهد بود به‌طوری که بتواند به مشتریان خود اجازه دهد سرویس‌ها و محصولات بانکی را به عنوان بخشی از محصولات معرفی نمایند و ارائه خدمت به مشتری نهایی سرویس‌دهند مسیری است که داتین در پیش گرفته است و تلاش می‌کند که سرویس را در قالب پلتفرم پاد به سایر پلتفرم‌ها و کسب و کارهای بیرونی ارائه دهد تا در نهایت منجر به ایجاد یک سرویس جامع و کامل گردد.

بهره‌برداری از سامانه کربنکینگ بانک سپه نمونه منحصربه فرد حرکت به سمت تحول دیجیتال

حسینی در پاسخ به سوال شهاب درخصوص جایگاه تحول دیجیتال در بانک سپه در ادامه گفت: تجربه بانک سپه از این منظر که بزرگترین مهاجرت در سیستم بانکی به این بانک صورت گرفته است یک تجربه خاص و کاملا منحصر به فرد است و برای اینکه این تجربه تبدیل به یک الگوی موفق شود ما سه اقدام اساسی انجام داده‌ایم. در نخستین گام برای اینکه بتوانیم پوشش کاملی از نیازمندی‌های یک کسب و کار را داشته باشیم به جای اینکه فقط به کربنکینگ فکر کنیم راهکار جامع بانکی را مدنظر قرار داده‌ایم و برای ما ارجحیت انتخاب یک راهکار مناسب بانکی بوده است و زمانی‌که درباره یک راهکار جامع بانکی صحبت می‌کنیم سه گروه سامانه را مورد توجه ویژه قرار می‌دهیم که گروه اول آنها «سامانه‌های عملیات بانکی» هستند، گروه دوم «سامانه‌های حوزه پرداخت و API های بانکی» هستند و گروه سوم که در مبحث بانکداری دیجیتال نیز بسیار مفید واقع می‌شوند شامل “سامانه‌های مدیریتی و اطلاعاتی” هستند که عملاً این گروه از سامانه‌ها را نیز در تجربه بانک ‌سپه در اختیار داریم که سامانه‌های مربوط به کشف تقلب و سامانه‌های نظارتی و بازرسی سیستمی را شامل می‌شود. همچنین سامانه‌های مبارزه با قمار و پولشویی در این زمره قرار دارند.

وی افزود: ما از «شرکت رایانه خدمات امید» که مجری صد در صدی خدمات بانکی است به عنوان مجری اختصاصی خود استفاده کرده‌ایم و موضوع سومی که در نوع خود به عنوان یک رویکرد خاص مطرح شد مدل مهاجرت و بهره‌برداری از سامانه کربنکینگ بانک سپه بود که طی این پروسه توانستیم در عرض ۲۷ ساعت داده‌های یک بانک ۹۰ ساله را که دارای بیش از ۲۰ پایگاه داده بود  با تعداد بیش از ۸۳ سامانه عملیاتی به یک سامانه متمرکز انتقال دهیم. در این سامانه اطلاعات مربوط به ۴۵ میلیون حساب مهاجرت داده شد و اطلاعات مربوط به ۲۵ میلیون کارت بدون اینکه حتی مشتریان نیاز به تغییر شماره کارت خود داشته باشند منتقل و حتی رمز اول و دوم مشتریان نیاز به تغییر پیدا نکرد، همچنین اطلاعات ۶ میلیون کاربر اینترنت بانک و بانکداری مدرن نیز به همین ترتیب مهاجرت داده شد که در نوع خود بی‌سابقه بود.

حسینی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن این طرح افزود: در این پروسه توانستیم علاوه بر استانداردهای بین‌المللی مانورهای عملیاتی را در سه مرحله انجام دهیم و همچنین بیش از ۳۵۰ هزار نفر ساعت آموزش به کاربران شعب خود دادیم که در نوع خود بی‌نظیر بود و دلیل آن بهره‌گیری از تجربه و دانش فنی بود که در بانک سپه و بخش‌های کسب و کاری بانک و شرکت رایان خدمات امید وجود داشت و همچنین شرکت داتین و همکاران این مجموعه نیز در دوران کرونا و در شرایطی که اوج همه‌گیری پاندمی بود ما را در این امر خطیر یاری کردند.

وی تصریح کرد: این مهاجرت بانکی مهاجرتی بود که با پذیرش ریسک‌های بزرگ انجام شد ولی خوشبختانه در حال حاضر تمام سامانه‌های بزرگ بر روی بانک سپه متمرکز شده و در بخش سپرده‌ها و تسهیلات نیز تمام تسهیلات جدید در سیستم تسهیلاتی جدید ارائه می‌شود و تجربه بستن حساب‌ها در سامانه جدید را نیز بانک سپه تا پایان سال به انجام خواهد رساند.

حسینی در پایان چهار ویژگی یک کربنکینگ دیجیتال را برشمرد. با توجه به اینکه بانک دیجیتال باید بتوان انعطاف‌پذیری و سرعت بیشتری برای رسیدگی به نیازهای مشتریان داشته باشد، اولین ویژگی یک کربنکینگ دیجیتال این است که بتواند «مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیر» باشد. دومین ویژگی «قابلیت یکپارچگی» است و منظور از قابلیت یکپارچگی این است که بر روی یک پلتفرم ایجاد شده که دارای زیرساخت امن توسعه API باشد ، بدین معنا که نه تنها بتواند با سیستم‌های بانکی یکپارچه تطبیق پیدا کند بلکه بتواند با سیستم‌های سایر مشتریان تجاری و شرکتی نیز یکپارچگی خود را حفظ کند. ویژگی سوم «انطباق با سیستم‌های کسب‌وکاری و مدل‌های کسب‌وکاری جدید» و همچنین انطباق با استانداردهای ملی است و بدین معناست که رگولاتور در هر زمان ابلاغیه‌هایی برای اعمال نظارت دارد و بخشی از این مقررات مرتبط با سیستم بانکی و بخش دیگر مرتبط با داده‌ها می‌شود و زمانی‌که درباره بانکداری دیجیتال صحبت می‌کنیم بحث امنیت داده‌ها از اهمیت حوزه امنیت برخوردار بوده که کربنکینگ دیجیتال باید بتواند این قابلیت انطباق را داشته باشد و ویژگی آخری که یک کربنکینگ دیجیتال باید داشته باشد «قابلیت پردازش» به هنگام است و اگر قابلیت پردازش به هنگام وجود نداشته باشد عملاً بانک نمی‌تواند به عنوان پلتفرم و به عنوان سرویس‌دهنده فعالیت کند.

نیازسنجی مشتری رکن اساسی تحول دیجیتال

در ادامه صادقی درباره خدمات کربنکینگ بانک اقتصاد نوین و چشم‌انداز این بانک در حوزه تحول دیجیتال گفت: پیدایش بانک‌های خصوصی موجب تغییر نگاه به سیستم بانکداری در ایران شد و بانک اقتصاد نوین نیز در این زمینه پیشگام است چرا که اولین بانک خصوصی کشور محسوب می‌شود و این امر نشان دهنده تداوم در امتداد این مسیر است.

وی با بیان اینکه برای حرکت در این مسیر نیازمند یک استراتژی واحد هستیم تصریح کرد: پیش‌نیاز رفتن به سمت بانکداری دیجیتال با استراتژی، برنامه‌ریزی، نگاه مدیریتی خواهد بود به علاوه اینکه ما نیازمند داشتن دیتای درست برای گرفتن تصمیمات درست و شناخت دقیق هستیم. نگاه ما در گام اول ارائه خدمات به مشتریان کلان است و بانک اقتصاد نوین به عنوان یکی از بانک‌های پیشران در این حوزه ، سال‌ها بانکداری شرکتی و بانکداری اختصاصی را در اولین بانک خصوصی ایرانی ارائه کرده است.

معاون فناوری بانک اقتصاد نوین تصریح کرد: لازمه حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال، تحول دیجیتال بوده و در این مرحله باید به نیازسنجی مشتری توجه ویژه‎ای داشته باشیم. وی با بیان اینکه سعی ما در بانک اقتصاد نوین بر این بود که بتوانیم پالایش اطلاعات درستی از مشتری داشته باشیم گفت: درصورتیکه دیتای درستی از مشتریان خود داشته باشیم و شناخت درستی از آنها پیدا کنیم بعد ببینیم مشتری چه محصولی می‌خواهد به سمت تحول دیجیتال گام برداشته‌ایم.

صادقی با بیان اینکه نگاهی که به آینده داریم به سمت مشتریان کلان است گفت: در کنار این نگاه ما به این نکته که مشتریان بانکی در دوره حاضر بیشتر نیازمند خدمات الکترونیک هستند واقف هستیم.

وی درباره مشتریان حقوقی نیز گفت: در بخش مشتریان حقوقی باید با کسب دیتای درست و شناخت نیازهای اعتبارسنجی آنها خدمات خاص آن‌ها را تحت عنوان بانکداری شرکتی به آنها ارائه دهیم و یکی از اهداف بانک اقتصاد نوین در حوزه بانکداری دیجیتال نگاه مدیریتی جامع به این حوزه است. وی تاکید کرد: سمت و سوی ما در گام اول شناخت دیتا و داشتن دیتای منسجم و خوب برای مشتریان حقوقی بوده است.

«ریسک‌پذیری مدیران» و «تصمیم‌گیری به موقع» دو فاکتور تعیین کننده در روند تحول دیجیتال

در ادامه اسلامی درباره روند تحول دیجیتال در بانک کارآفرین گفت: در بانک کارآفرین ما تصمیم گرفتیم ظرف مدت کوتاهی مشتریان و حساب‌های بانکی را دو برابر کنیم و این نیازمند ارائه خدمات جدی به مخاطبین در کمترین زمان ممکن است ولی درعین حال فضایی را طراحی کرده‌ایم که در حال انجام بوده  و ۳ تا ۴ ماه از آن طی شده است و به موازات طراحی این فضا تصمیم گرفتیم لایه سرویس‌ها را پررنگ کنیم و این توفیقی که ما در بانک کارآفرین داریم به گونه‌ایست که شاید در برخی بانک‌های دیگر نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در لایه‌های تصمیم‌گیری بالا در بانک کارآفرین انعطاف‌پذیری خوبی وجود دارد گفت: برآورد ما این است که بتوانیم تا پایان امسال چند محصول جدید را در زمینه بانکداری دیجیتال معرفی کنیم. اسلامی ریسک‌پذیری مدیران و تصمیم‌گیری به موقع را دو فاکتور بسیار تعیین کننده در روند طی شدن تحول دیجیتال خواند.

مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات بانک کارآفرین، در ادامه گفت: من احساس می‌کنم بانک‌های بزرگ مشکلات بسیار زیادی برای رقم زدن تغییرات دارند چراکه باید تصمیمات جدی بگیرند و این درحالیست که بانک‌های کوچک در این موارد راحت‌تر عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم در بانک کارآفرین همراستا با سایر بانک‌ها علاوه بر افزایش خدمت‌رسانی به مشتریان حقیقی و حقوقی در جهت با کیفیت‌تر شدن این خدمات گام برداریم.

گفتنی است؛ در این پنل تخصصی که ۹۰ دقیقه به طول انجامید، مفهوم تحول دیجیتال و کاربرد آن در صنعت بانکداری بررسی شد. همچنین تحول دیجیتال و تاثیر آن بر روی بانکداری در سال‎های آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

گزارش تصویری نشست تخصصی «رابطه کربنکینگ و تحول دیجیتال» در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران

آینده بازوهای پرداخت از آن کیف‌پول‌های آنلاین است

برچسب: # تراکنش- شفاITE 2020احراز هویتاستارتاپاقتصاداقتصاد دیجیتالاینترنتبازار سرمایهبانک مرکزیبانکداریبانکداری الکترونیکبانکداری دیجیتالبورسپخش زندهپرداخت الکترونیکتحول دیجیتالتراکنشتراکنش‌های مالیتکنولوژیدولت الکترونیکرگولاتوریسرمایه گذاریسهامصنعت بانکداریفابا سنترفابا مدیافاباسنترفابانیوزفضای مجازیفناوریفناوری اطلاعاتفناوری های نوینفناوری‌های مالیفین تککروناکسب و کارکسب وکارکیف پول الکترونیکیمرکز فابامرکزفابانظام پرداختنقدینگینمایشگاه تراکنش ایرانهوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی

«کاپ» محصول جدید صندوق کارآفرینی امید در رویدادITE

پست بعدی

گزارش تصویری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رویداد ITE

Admin-Content

Admin-Content

کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مرکز فابا را دنبال کنید

اخبار مرکز فابا و نمایشگاه تراکنش ایران

چهاردهمین گفت‌وگوی مجازی ITE‌ با حضور شرکت پرداخت ‌شاپ
اخبار مرکز فابا و نمایشگاه تراکنش

چهاردهمین گفت‌وگوی مجازی ITE‌ با حضور شرکت پرداخت ‌شاپ

توسط admin site
اسفند 3, 1399
0

فابانیوز؛ بخش مجازی ششمین نمایشگاه تراکنش ایران همچنان ادامه دارد. امشب ۳ اسفندماه ساعت ۲۱ مجید فرزان، مدیرعامل شرکت پرداخت...

جزئیات بیشتر
مهم‌ترین اخبار مرکز فابا در هفته گذشته
اخبار مرکز فابا

مهم‌ترین اخبار مرکز فابا در هفته گذشته

توسط Admin-Content
اسفند 1, 1399
0

فابانیوز؛ اولین دوره آموزشی «بانکداری نوین» در راستای روزآمدی مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره و هیئت عامل بانک‌ها همزمان با...

جزئیات بیشتر
رضایت بالای مدیران ارشد نظام بانکی از محتوا و فرایند اجرایی اولین دوره آموزشی «بانکداری نوین»
آموزش

رضایت بالای مدیران ارشد نظام بانکی از محتوا و فرایند اجرایی اولین دوره آموزشی «بانکداری نوین»

توسط admin site
بهمن 28, 1399
0

فابانیوز؛ پس از برگزاری اولین دوره آموزشی «بانکداری نوین»‌ با مشارکت پژوهشکده امور اقتصادی و مرکز فابا و با حمایت...

جزئیات بیشتر
برگزاری آیین رونمایی از اتصال سامانه شمس بانک صادرات به زیرساخت « نماد »
گزارش خبری تحلیلی

برگزاری آیین رونمایی از اتصال سامانه شمس بانک صادرات به زیرساخت « نماد »

توسط Admin-Content
بهمن 22, 1399
0

فابانیوز؛ در مراسمی با حضور مدیرعامل بانک صادرات و مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک سامانه شمس به زیرساخت نماد متصل شد...

جزئیات بیشتر

پست بعدی
گزارش تصویری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رویداد ITE

گزارش تصویری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رویداد ITE

درباره ی فابانیوز

درباره ی فابانیوز
درباره فابانیوز

درباره ی فابانیوز

توسط حمیدرضا تهمتن
دی 29, 1399
0

همگام با امروز، همراه با فردا مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک شبکه بانکی کشور (فابا)، کار خود را...

جزئیات بیشتر

درباره ی نمایشگاه تراکنش ایران

فوتر - نمایشگاه تراکنش ایران

درباره ی نمایشگاه تراکنش ایران

توسط حمیدرضا تهمتن
دی 29, 1399
0

  نمایشگاه تراکنش ایران (ITE) رویدادی تخصصی، فناورانه ( در حوزه فناوری های مالی )، B2B و B2G است و...

جزئیات بیشتر

درباره نمایشگاه تراکنش ترکیه

اخبار مرکز فابا و نمایشگاه تراکنش

درباره ی نمایشگاه تراکنش ترکیه

توسط حمیدرضا تهمتن
دی 29, 1399
0

نمایشگاه تراکنش استانبول (ITE)  توسط شرکت (Emin Hi-tech Trade )  برگزار میشود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر استانبول است...

جزئیات بیشتر
  • درباره ی ما
  • تبلیغات
  • تماس باما

طراحی شده توسط واحد IT مرکز فابا . تمام حقوق برای مرکز فابا محفوظ است © 2020.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • موضوعات
    • بانکداری
    • کارت و پرداخت
    • فین تک
    • بیمه و بورس
    • کسب و کار
    • فناوری
  • تازه ها
  • چند رسانه ای
    • تصاویر
    • ویدیو
    • پادکست
  • معرفی محصول
  • آموزش
  • انتصابات

طراحی شده توسط واحد IT مرکز فابا . تمام حقوق برای مرکز فابا محفوظ است © 2020.

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن

Add New Playlist

fa_IRPersian
en_USEnglish fa_IRPersian
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?