فابانیوز؛ هر سال نمایشگاه تراکنش ایران شاهد حضور شرکتها و سازمانهای نوآور و فناور صنعت مالی، پرداخت و بانکداری در این رویداد است. شرکت بهپرداخت ملت بهعنوان یکی از شرکتهای پیشگام در زمینه فناوریهای نوین مالی، امسال هم میهمان ITE بود. در بخش کارگاههای معرفی محصول در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران مرضیه کاشیزاده، سرپرست تیم کسبوکار اپلیکیشن موبایلی بهپرداخت ملت به معرفی اپلیکیشن «سکه» و قابلیتهای جدید این ابزار پرداخت.
به گزارش فابانیوز؛ مرضیه کاشیزاده، سرپرست تیم کسبوکار اپلیکیشن موبایلی بهپرداخت ملت در کارگاه معرفی محصول درباره قابلیتهای جدید اپلیکیشن «سکه» گفت: یک مسیر هیجانانگیز بهسوی دیجیتالی شدن پیشروی ما است. شرکت بهپرداخت ملت بهعنوان یکی از پیشتازان این مسیر سالها است که اپلیکیشن موبایلی خود را معرفی کرده و در حال حاضر بهعنوان یک محصول استراتژیک به آن نگاه و توجه ویژهای دارد.
داشتن بیشترین سرویس دلیل محبوبیت یک اپلیکیشن بین کاربران نیست. کیفیت ارائه سرویس، راحتی استفاده از آن، داشتن رابط کاربری مناسب و از همه مهمتر، کمترین میزان قطعی، از جمله مواردی است که به محبوبیت «سکه» منجر شده است
وی ادامه داد: شرکت بهپرداخت ملت در راستای ابزارهای نوین پرداخت الکترونیکی و امکان دسترسی آسان به خدمات پرداخت غیر حضوری سامانه کیف همراه خود را با نام تجاری «سکه» با قابلیت پرداخت کدهای NFC و کیوآر و ارائه سرویسهای متنوع طراحی کرده است. این شرکت قابلیت استفاده از «سکه» را در تمامی لحظات فراهم کرده است.
کاشیزاده افزود: داشتن بیشترین سرویس دلیل محبوبیت یک اپلیکیشن بین کاربران نیست. کیفیت ارائه سرویس، راحتی استفاده از آن، داشتن رابط کاربری مناسب و از همه مهمتر، کمترین میزان قطعی، از جمله مواردی است که به محبوبیت «سکه» منجر شده است. البته محبوبیت «سکه» دلایل دیگری هم دارد. یکی از این دلایل، شرایط فعلی جامعه و پاندمی کرونا است. همچنین بحث مهم حفاظت از محیط زیست و در مجموع تمایلی است که همه ما به انجام خدمات غیرحضوری امور روزانه خود داریم. بر همین اساس توانستیم سرویسی را روی «سکه» پیادهسازی کنیم که از حضور افراد در فضاهای عمومی جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات ما این بود که خدمات غیرحضوری دفاتر پیشخوان دولت را بهصورت آنلاین ارائه کردیم. پس با «سکه»» هوشمندانه از بیماری، بهخصوص بیماری کرونا میتوانیم جلوگیری کنیم. از دیگر منفعتهای «سکه» میتوان به سرویس خاص فروش آنلاین بلیط تک سفره مترو اشاره کرد. مکانیزم پرداخت بلیط مترو، از طریق کیوآر و به صورت بدون تماس است. مسافرانی که در طول روز میخواهند از مترو استفاده کنند، میتوانند از طریق این سرویس بلیت تهیه کنند و از گیتها بدون هیچ تماسی رد شوند.
سرپرست تیم کسبوکار اپلیکیشن سکه بیان کرد: موضوع دیگر در ارائه سرویسهای آنلاین، سامانههای احراز هویت آنلاین است. این سرویسها مانند خدماتی است که از سجام یا کارگزاری های بورس میگیریم. احراز هویت آنلاین و غیر حضوری را روی اپلیکیشن «سکه» پیاده سازی کردیم و قابل بهرهبرداری است. یکی دیگر از خدمات اپلیکیشن مدیریت درخواستهای پذیرندههای پایانههای فروش است. این خدمت به این صورت کار میکند که پذیرندههای شبکه ما میتوانند کلیه درخواستهای خود را مانند درخواستهای پشتیبانی یا درخواستهایی که مربوط به راهکارهای عملیاتی است، با «سکه» مطرح کنند و از طریق اپلیکیشن درخواستهایشان را پیگیری کنند و ببینند در چه مرحلهای است.
کاشیزاده ادامه داد: با توجه به داغ بودن بحث هوشمند سازی، دستیار هوشمند «سکه» را راهاندازی کردیم که به کاربران کمک میکند تا درخواستهایشان را از طریق گفتار میسر کند. این سرویس با استقبال کاربران بسیاری مواجه شد. همچنین خدماتی را ارائه کردیم که زمان معرفی مورد استقبال کاربران قرار گرفت. این خدمات امکان شخصیسازی منوهای اپلیکیشن است. برای مثال منوهای پر مصرفی در اکثر اپلیکیشنها مانند منوی کارت به کارت یا پرداخت قبوض قرار دارد. کاربران میتوانند روی «سکه» صفحه اختصاصی خود را داشته باشند و آن را بر اساس سلیقه خود چیدمان کنند. با این قابلیت کاربر بهراحتی به هر کدام از سرویسها در صفحه خود دسترسی دارد.
وی درباره یکی دیگر از قابلیتهای «سکه» در پایان گفت: یکی از قابلیتهای جذاب که استقبال زیادی هم از آن شد، سرویسهایی است که به بحث کیف پول مربوط میشود. بیشتر اپلیکیشنها امروز این قابلیت کیف پول را دارند، اما روی «سکه» برخی سرویسها مانند تبدیل امتیاز به اعتبار یا انتقال امتیازهای کیف پول به کیف پول افراد دیگری که «سکه» را دارند از جذابیتهای این اپلیکیشن است.