• ورود کاربر
  • درباره ی ما
  • تبلیغات
  • تماس باما
جمعه, فروردین ۲۷, ۱۴۰۰
  • صفحه اصلی
  • موضوعات
    • همه
    • بانکداری
    • بیمه و بورس
    • فناوری
    • فین تک
    • کارت و پرداخت
    • کسب و کار
    مهم‌ترین اخبار فابانیوز در هفته گذشته

    مهم‌ترین اخبار فابانیوز در هفته گذشته

    بحران انرژی در سایه استخراج رمزارزها

    بحران انرژی در سایه استخراج رمزارزها

    چگونگی انتقال ارز با ارزهای دیجیتال

    چگونگی انتقال ارز با ارزهای دیجیتال

    جایگاه گس اتریوم در دنیای ارزهای دیجیتال

    جایگاه گس اتریوم در دنیای ارزهای دیجیتال

    • بانکداری
    • کارت و پرداخت
    • فین تک
    • بیمه و بورس
    • فناوری
    • کسب و کار
  • چند رسانه ای
  • تازه ها
  • معرفی محصولات
    شهر هوشمند تأثیرگذارترین متغیر در بازار خدمات

    شهر هوشمند تأثیرگذارترین متغیر در بازار خدمات

    تمام کارتخوان‌ها و درگاه‌ها هویت دارند

    تمام کارتخوان‌ها و درگاه‌ها هویت دارند

    کسب باﻻترین درآمد عملیاتی در بین شرکت‌های گروه همراه اول توسط شرکت ستاره اول

    کسب باﻻترین درآمد عملیاتی در بین شرکت‌های گروه همراه اول توسط شرکت ستاره اول

    نقش صرافی های همتا به ‌همتا در معاملات بیت‌کوین

    نقش صرافی های همتا به ‌همتا در معاملات بیت‌کوین

  • پخش زنده
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • موضوعات
    • همه
    • بانکداری
    • بیمه و بورس
    • فناوری
    • فین تک
    • کارت و پرداخت
    • کسب و کار
    مهم‌ترین اخبار فابانیوز در هفته گذشته

    مهم‌ترین اخبار فابانیوز در هفته گذشته

    بحران انرژی در سایه استخراج رمزارزها

    بحران انرژی در سایه استخراج رمزارزها

    چگونگی انتقال ارز با ارزهای دیجیتال

    چگونگی انتقال ارز با ارزهای دیجیتال

    جایگاه گس اتریوم در دنیای ارزهای دیجیتال

    جایگاه گس اتریوم در دنیای ارزهای دیجیتال

    • بانکداری
    • کارت و پرداخت
    • فین تک
    • بیمه و بورس
    • فناوری
    • کسب و کار
  • چند رسانه ای
  • تازه ها
  • معرفی محصولات
    شهر هوشمند تأثیرگذارترین متغیر در بازار خدمات

    شهر هوشمند تأثیرگذارترین متغیر در بازار خدمات

    تمام کارتخوان‌ها و درگاه‌ها هویت دارند

    تمام کارتخوان‌ها و درگاه‌ها هویت دارند

    کسب باﻻترین درآمد عملیاتی در بین شرکت‌های گروه همراه اول توسط شرکت ستاره اول

    کسب باﻻترین درآمد عملیاتی در بین شرکت‌های گروه همراه اول توسط شرکت ستاره اول

    نقش صرافی های همتا به ‌همتا در معاملات بیت‌کوین

    نقش صرافی های همتا به ‌همتا در معاملات بیت‌کوین

  • پخش زنده
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
پایگاه اطلاع رسانی فابانیوز
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

بانکداری سلف سرویس ناجی بانکداری سنتی

بانکداری سلف سرویس ناجی بانکداری سنتی

فابانیوز؛ بانک‌های فعلی، با رقابت فزاینده‌ای از گوشه‌وکنار جهانِ دیجیتال روبه‌رو هستند، از جمله شرکت‌های بزرگ فناوری و بانک‌های فقط دیجیتالِ رقیب که اغلب، آنها را نئوبانک می‌نامند. این موارد، به‌سرعت، در حال گسترش است و از فناوری دیجیتال پیشرفته، مانند تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی، برای جلب مشتریان، بیشترین استفاده را می‌برند. بارزترین ویژگی نئوبانک‌ها ارائه در بستر موبایل است. بنابراین این بانک‌ها مانند بانک‌های سنتی، شعب فیزیکی ندارند. در عین حال بانک‌های قدیمی با یک طوفان واقعی، یعنی کاهش شدید استفاده مشتریان از کانال‌های بانکداری سنتی و تصاحب سهم بازار با راهکارهای خلاقانه دیجیتالی توسط کاربران جدید، مواجه شده‌اند. با تخریب اعتبار شعب و کاهش استفاده از ATMها، ارائه خدمات سلف‌سرویس می‌تواند بهترین روش برای بازگرداندن اعتبار شعب و خدمات حضوری بانکداری باشد.

به گزارش فابانیوز؛ برای افراد متکی به پول نقد، خدمات سلف‌سرویس یک راه حیاتی خواهد بود و برای مشتریانی که بخاطر خدمات بانکداری دیجیتال ممکن است دسترسی خود به بانکداری  حضوری را از دست بدهند، ATMهای سلف‌سرویس از عدم دسترسی آنها به خدمات بانکی جلوگیری خواهد کرد. همچنین این دستگاه‌ها در شعب، می‌توانند راهی آسان برای دسترسی به تمام خدمات بانکی در تمام ساعات شبانه‌روز  باشند.

در بانکداری آینده، خدمات سلف‌سرویس در سطح جهانی با خدمات غیرحضوری و از راه دور، تکمیل خواهد شد تا جایگزینی برای بانکداری صرفاً دیجیتالی باشد. این روش، وجه تمایز بانک‌های قدیمی و ابزار آنها برای دفاع از خود مقابل نئوبانک‌ها و فین‌تک‌ها خواهد بود که سعی دارند با حداقل هزینه بازار را تصاحب کنند.

بانک‌های فعلی، با رقابت فزاینده‌ای از گوشه‌وکنار جهانِ دیجیتال روبه‌رو هستند، از جمله شرکت‌های بزرگ فناوری و بانک‌های فقط دیجیتالِ رقیب که اغلب، آنها را نئوبانک می‌نامند. این موارد، به‌سرعت، در حال گسترش است و از فناوری دیجیتال پیشرفته، مانند تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی، برای جلب مشتریان، بیشترین استفاده را می‌برند. در سراسر جهان، ATMها و دستگاه‌هایی بر پایه همان فناوری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، بر اساس میزان تقاضای محلی گسترش خواهند یافت و نسل قدیمی‌تر دستگاه‌های ATM که فقط پول نقد ارائه می‌دهند با دستگاه‌های CRS یا همان خودپرداز خوددریافت جایگزین خواهند شد

در حال حاضر خدمات سلف سرویس در خودپردازها استفاده می‌شود. اما این مسئله که خدمات شعب چگونه با خدمات تراکنش‌های بدون کارت و تکنولوژی تلفن‌های همراه در خودپردازها و دیگر کانال‌ها ادغام می‌شوند در پیشبرد شرایط بسیار اهمیت خواهد داشت. همه‌گیری کووید-۱۹ رفتار مردم جهان را تغییر داده است، استفاده از ATM، در بسیاری از نقاط جهان با کاهشی سریع مواجه شده است. این موضوع با ترکیبی از عدم فعالیت اقتصادی (به دلیل قرنطینه‌های اجباری)، افزایش استفاده از کانال‌های دیگر مثل موبایل یا حتی کانال‌های ارائه شده توسط فروشندگان و ترس نامعقول از حمل پول نقد، شدت گرفته است.

ATM یک راه حیاتی برای اقشاری به حساب می‌آید که با کانال‌های بانکداری دیجیتال راحت نیستند و یا متکی به پول نقد می‌باشند. امروزه، دستگاه‌های خودپرداز، فقط برای تراکنش کاربرد ندارند و در واقع می‌توانند به ابزارهای برقراری ارتباط برای بانک‌هایی تبدیل شوند که قصد دارند قابلیت‌هایی نظیر ویدئوی دوطرفه، افتتاح حساب، صدور آنی کارت، پرینت حساب و سایر فناوری‌های چند منظوره را به خدمات خود اضافه کنند.

در مورد چالش ارائه سرویس‌های سلف سرویس بانکی به مشتریان  در واقع می توان گفت که چالشی وجود ندارد و هر چه هست فرصت است. یکی از این فرصت‌ها ارائه خدمات سپرده‌گذاری اتوماتیک است. حتی امروزه بانک‌های فراوانی وجود دارند که در خودپردازهای خود خدمات سپرده‌گذاری اتوماتیک را ندارند و یا هنوز به طور کامل از آن استفاده نمی‌کنند اما این احتمال وجود دارد که ATM به یک ماشین تلر یا تحویل‌داری تبدیل شود که از این طریق علاوه بر ارائه پول نقد توسط ATM، فناوری سلف‌سرویس می‌تواند در قلب فرایند تعریف مجدد تجربه بانکداری خرد لحاظ شود تا به صورت ۲۴ ساعته و در زمان تقاضای مشتری خدمات متنوع ارائه کند.

هر بانکی خواستار تعامل با مشتریان خود است زیرا از این طریق است که می توانند تفاوت‌های خود را نشان دهند و مورد توجه قرار گیرند. بانک‌های بزرگ همواره به دنبال راه‌های نوین استفاده از تکنولوژی و همچنین خواستار تعامل با مشتریان هستند. حتی زمانی که مشتریان زیادی در شعبه دیده نمی‌شوند به این معنا نیست که از کانال‌های دیگری برای تعامل استفاده نمی‌کنند. در حال حاضر مشتریان تراکنش‌های خود را با روش های دلخواه خود انجام می‌دهند اما بانک‌ها هم باید سعی در حفظ تعامل خود با مشتریان داشته باشند.

گفتنی است؛ در سراسر جهان، ATMها و دستگاه‌هایی بر پایه همان فناوری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، بر اساس میزان تقاضای محلی گسترش خواهند یافت و نسل قدیمی‌تر دستگاه‌های ATM که فقط پول نقد ارائه می‌دهند با دستگاه‌های CRS یا همان خودپرداز خوددریافت جایگزین خواهند شد تا به طور مقرون به صرفه با نیازهای مشتریان منطبق شوند. سال‌هاست که بانک‌ها برای کاهش هزینه‌ و افزایش کارایی خود، بر فناوری تکیه نموده‌اند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را با استفاده از مناسب‌ترین کانال‌های مقرون به صرفه به مشتریان ارائه دهند. بنابراین فناوری‌های مشتری محور، ابزارهای لازم برای مدیریت روابط با پرسودترین روش‌ها را ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوایند:

بانکداری سنتی در مسیر گذار به نئوبانک

تغییر ذهنیت، چالش اساسی بانکداری سنتی

ادغام بانکداری سنتی و دیجیتالی با تکنولوژی‌های جدید

برچسب: ادغام بانک‌هااقتصاداقتصاد دیجیتالاکوسیستم فناوری‌ و اطلاعاتبازار سرمایهبانکداریبانکداری آزادبانکداری آنلاینبانکداری اکترونیکبانکداری الکترونبکبانکداری الکترونیکبانکداری الکترونیکیبانکداری الکرونیکبانکداری دیجیتالبانکداری نوینبانک‌هابانک‌های تجاریخدمات سلف سرویسصنعت فناوریفابانیوزفناوریفناوری سلف‌سرویسنئوبانک‌ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست قبلی

بازی بزرگان در میدان بیت‌کوین

پست بعدی

تاثیر پایانه شعب و فروش بر بازده دارایی بانک‌ها

Admin-Content

Admin-Content

کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مرکز فابا را دنبال کنید

اخبار مرکز فابا و نمایشگاه تراکنش ایران

از نمایشگاه تراکنش استانبول چه خبر؟
اخبار مرکز فابا و نمایشگاه تراکنش

از نمایشگاه تراکنش استانبول چه خبر؟

توسط Admin-Content
اسفند 13, 1399
0

فابانیوز؛ مرکز فابا با همکاری شرکای ترک در راستای گسترش فعالیت‌های خود در عرصه بین‌المللی تصمیم به برگزاری نمایشگاه تراکنش...

جزئیات بیشتر
چهاردهمین گفت‌وگوی مجازی ITE‌ با حضور شرکت پرداخت ‌شاپ
اخبار مرکز فابا و نمایشگاه تراکنش

چهاردهمین گفت‌وگوی مجازی ITE‌ با حضور شرکت پرداخت ‌شاپ

توسط admin site
اسفند 13, 1399
0

فابانیوز؛ بخش مجازی ششمین نمایشگاه تراکنش ایران همچنان ادامه دارد. امشب ۳ اسفندماه ساعت ۲۱ مجید فرزان، مدیرعامل شرکت پرداخت...

جزئیات بیشتر
مهم‌ترین اخبار مرکز فابا در هفته گذشته
اخبار مرکز فابا

مهم‌ترین اخبار مرکز فابا در هفته گذشته

توسط Admin-Content
اسفند 13, 1399
0

فابانیوز؛ اولین دوره آموزشی «بانکداری نوین» در راستای روزآمدی مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره و هیئت عامل بانک‌ها همزمان با...

جزئیات بیشتر
رضایت بالای مدیران ارشد نظام بانکی از محتوا و فرایند اجرایی اولین دوره آموزشی «بانکداری نوین»
آموزش

رضایت بالای مدیران ارشد نظام بانکی از محتوا و فرایند اجرایی اولین دوره آموزشی «بانکداری نوین»

توسط admin site
اسفند 13, 1399
0

فابانیوز؛ پس از برگزاری اولین دوره آموزشی «بانکداری نوین»‌ با مشارکت پژوهشکده امور اقتصادی و مرکز فابا و با حمایت...

جزئیات بیشتر

پست بعدی
تاثیر پایانه شعب و فروش بر بازده دارایی بانک‌ها

تاثیر پایانه شعب و فروش بر بازده دارایی بانک‌ها

درباره ی فابانیوز

درباره ی فابانیوز
درباره فابانیوز

درباره ی فابانیوز

توسط حمیدرضا تهمتن
اسفند 13, 1399
0

همگام با امروز، همراه با فردا مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک شبکه بانکی کشور (فابا)، کار خود را...

جزئیات بیشتر

درباره ی نمایشگاه تراکنش ایران

فوتر - نمایشگاه تراکنش ایران

درباره ی نمایشگاه تراکنش ایران

توسط حمیدرضا تهمتن
اسفند 13, 1399
0

  نمایشگاه تراکنش ایران (ITE) رویدادی تخصصی، فناورانه ( در حوزه فناوری های مالی )، B2B و B2G است و...

جزئیات بیشتر

درباره نمایشگاه تراکنش ترکیه

اخبار مرکز فابا و نمایشگاه تراکنش

درباره ی نمایشگاه تراکنش ترکیه

توسط حمیدرضا تهمتن
اسفند 13, 1399
0

نمایشگاه تراکنش استانبول (ITE)  توسط شرکت (Emin Hi-tech Trade )  برگزار میشود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر استانبول است...

جزئیات بیشتر
  • درباره ی ما
  • تبلیغات
  • تماس باما

طراحی شده توسط واحد IT مرکز فابا . تمام حقوق برای مرکز فابا محفوظ است © 2020.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه اصلی
  • موضوعات
    • بانکداری
    • کارت و پرداخت
    • فین تک
    • بیمه و بورس
    • کسب و کار
    • فناوری
  • تازه ها
  • چند رسانه ای
    • تصاویر
    • ویدیو
    • پادکست
  • معرفی محصول
  • آموزش
  • انتصابات

طراحی شده توسط واحد IT مرکز فابا . تمام حقوق برای مرکز فابا محفوظ است © 2020.

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

ساخت حساب کاربری!

فرم زیر را برای ثبت نام تکمیل نمایید

همه فیلد ها ضروری اند وارد شدن

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن

Add New Playlist

fa_IRPersian
en_USEnglish fa_IRPersian
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?